דלג לתוכן
אתר זה לא תומך בגרסאות ישנות של אינטרנט אקספלורר
מומלץ להשתמש בדפדפן גוגל כרום או פיירפוקס מוזילה
(או באינטרנט אקספלורר / edge עדכני)

ג'יוטישה (האור הנעלה) – אסטרולוגיה הודית עתיקה

אסטרולוגיה הודית מבוססת על המדע הוודי העתיק הרואה את כל התופעות ביקום כביטויים מקבילים של אחדות השזורים זה בזה בהרמוניה מחזורית המושתתת על חוקיות פנימית עמוקה. האסטרולוגיה ההודית רואה את חיי האדם כמכלול של חיים חומריים ורוחניים המצויים בתהליך מתמיד של התפתחות, ואשר חשופים להשפעות פנימיות וחיצוניות, אותן אפשר לזהות ולהבין בהקשר הגיוני ומעשי.

יותר מאשר חיזוי אירועים, או הגדת עתידות, מתמקדת האסטרולוגיה הוודית בהבנת התהליכים בחיים וההשפעות החלות על תהליכי החיים בזמנים שונים. בכך האסטרולוגיה ההודית לא שואפת לחזות עתיד מסוים, אלא לחזות השפעות באופן שיאפשר לנו להתמודד עם החיים בצורה נכונה יותר, כך שנוכל ליצור עתיד טוב יותר עבורנו ועבור החברה כולה.

אסטרולוגיה הודית היא מדע כולל ויש בו התייחסות מעמיקה לתחומים רבים בחיים. ענף שלם של מדע עתיק זה מוקדש לתחום הרפואה והבריאות. תחום משמעותי אחר מטפל בהתאמה זוגית ויחסי אנוש. אסטרולוגיה הודית כוללת גם ידע ודרכי הבנה על ייעוד ומטרה בחיים, ועל עיסוק ומקצוע מתאימים. משמעות רבה ניתנת גם לחיים החומריים וגם לתחומים הרוחניים של החיים והמטרה הכללית היא להסיר מכשולים העומדים בדרכנו בכדי לאפשר התפתחות כוללת של האדם והחברה.

באופן כללי חשוב להדגיש שוב כי האסטרולוגיה ההודית איננה שיטה פטליסטית המעניקה תחזיות מוחלטות ומקבעת את מצבנו בחיים ובכך יוצרת התייחסות חסרת אונים לחיים בצורה של גורל קבוע מראש. האסטרולוגיה ההודית נועדה לשחרר יותר מאשר לחזות, ולאפשר גמישות ושינוי יותר מאשר לצפות אירועים ועובדות.

ישנה מידה רבה של הקבלה בין אסטרולוגיה הודית לאסטרולוגיה מערבית אך ישנם גם הבדלים משמעותיים. לדוגמא: באסטרולוגיה הודית ההתייחסות לגלגל המזלות שונה מזו הקיימת באסטרולוגיה מערבית. כמו כן יש יותר משקל באסטרולוגיה ההודית לאיכויות הנפשיות והמנטליות המיוצגות על ידי הירח מאשר לתכונות המיוצגות על ידי השמש – שהיא אחד הדברים המשמעותיים יותר באסטרולוגיה מערבית. בנוסף לכך קיימים שני תחומים משמעותיים ביותר באסטרולוגיה הודית החסרים כמעט לחלוטין באסטרולוגיה מערבית והם:
א. שיטה להפיק ממפת הלידה מערך של חלוקה לתקופות חיים ותקופות משנה על השפעותיהן המשתנות.
ב. שיטות לחיזוק השפעות חיוביות וניטרול השפעות שליליות לשם הסרת מכשולים, שיפור הבריאות, וקידום הצלחה בתחומי חיים שונים.